(POSKYTOVATEĽA SLUŽIEB)
Článok 1.
Všeobecné informácie o poskytovateľovi služieb a orgáne dozoru
- Poskytovateľom služieb na účely týchto všeobecných obchodných podmienok je:
Obchodné meno: GAFA AUTO, s.r.o.
IČO: 47700823
IČ DPH: SK2024046200
Miesto podnikania: Vavrečka 468, 029 01 Vavrečka
Zapísaný v: okresný súd Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 62024/L
E-mail: info@oravskezatisie.sk
Tel. číslo: +421 915 371 145
Štatutárny orgán: Peter Mičuda
Banka: SK70 0200 0000 0044 8266 3955
Číslo účtu IBAN: (napadlo ma, že by si založil nové číslo účtu, oddelené od hlavného firemného)
(ďalej v texte len „poskytovateľ služieb“).
- Orgán výkonu dozoru nad dodržiavaním povinností ustanovených zákonom č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa“) a orgán dohľadu nad dodržiavaním povinností ustanovených zákonom č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov (ďalej len „Zákon o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho“) je:
Inšpektorát SOI pre Žilinský kraj
Odbor výkonu dohľadu
Sídlo: Predmestská 71, 011 79 Žilina 1
Žilina telefónne číslo: 041/763 21 30, 041/724 58 68
(ďalej len „SOI“).
Článok 2.
Úvodné ustanovenie a vymedzenie základných pojmov
- Účelom predmetných Všeobecných obchodných podmienok (ďalej len „VOP“) je kreovať právny rámec vzťahov medzi spoločnosťou GAFA AUTO, s.r.o., so sídlom Vavrečka 468, 029 01 Vavrečka, IČO: 47700823, IČ DPH: SK2024046200, zapísanou v Obchodnom registri okresného súdu Žilina, oddiel: Sro, vložka č.: 62024/L (ďalej len „ORAVSKEZATISIE“), ktorá je prevádzkovateľom a vlastníkom ubytovacieho zariadenia ORAVSKEZATISIE a jej klientmi, ktorým poskytuje služby v tomto ubytovacom zariadení ORAVSKEZATISIE s cieľom zabezpečiť informovanosť klienta o podmienkach poskytovaných služieb. Ďalej účelom predmetných VOP v spojení s informáciami obsiahnutými na webovom sídle poskytovateľa služieb je splnenie povinností vo vzťahu ku klientovi v zmysle ust. § 10a Zákona o ochrane spotrebiteľa a ust. § 3 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku, alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho.
- Predmetné VOP tvoria neoddeliteľnú súčasť každej zmluvy, ktorou sa GAFA AUTO, s.r.o. zaväzuje poskytnúť služby v ubytovacom zariadení ORAVSKEZATISIE a klient úhradou dohodnutej ceny.
- Po zverejnení VOP sú pre účastníkov právneho vzťahu záväzné okamihom dohodnutia služieb.
- Tieto VOP upravujú:
- proces poskytnutia služby;
- podmienky poskytnutia služby poskytovateľom;
- práva a povinnosti zmluvných strán, t.j. poskytovateľa služby a klienta vyplývajúce z vopred zadanej objednávky zo strany klienta.
- Webovým sídlom predávajúceho je www.oravskezatisie.sk
- Kontakt s poskytovateľom služby je od 8:00 do 16:00 v pracovné dni to telefonicky alebo emailom. E-mailový a telefonický kontakt je uvedený v článku 1 bode 1 týchto VOP.
- Poskytovateľ služby pri uzatváraní a plnení zmluvy koná v rámci predmetu svojej podnikateľskej činnosti vo svojom mene a na svoj účet.
- Spotrebiteľom sa rozumie každá fyzická osoba, ktorá uzatvorí zmluvu s ORAVSKEZATISIE, ktorej predmetom bude poskytnutie služieb v jej ubytovacom zariadení. V prípade, ak klient koná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, tieto VOP sa na vzťah medzi ním a poskytovateľom neuplatňujú.
- Službou sa rozumie akákoľvek činnosť poskytovaná od ORAVSKEZATISIE v súlade s jej predmetom podnikania, najmä však ubytovacie služby s poskytovaním prípravy a predaja jedál, nápojov a polotovarov ubytovaným hosťom v ubytovacom zariadení.
- Okamih úhrady je čas, kedy oprávnený získal možnosť disponovať uhradenými finančnými prostriedkami, t.j. dňom pripísania finančných prostriedkov na účet poskytovateľa služby.
- Vyššou mocou sa rozumie prekážka, ktorá nastala nezávisle od vôle ORAVSKEZATISIE a bráni jej v splnení povinností, pokiaľ nemožno rozumne predpokladať, že by túto prekážku alebo jej následky odvrátila alebo prekonala, a taktiež že by v čase vzniku záväzku túto prekážku mohla predvídať.
- Účelom týchto VOP v spojení s informáciami obsiahnutými na internetovej stránke poskytovateľa služby www.oravskezatisie.sk , je splnenie povinností poskytovateľa služby vo vzťahu k spotrebiteľovi (ďalej len „klient“ ) v zmysle ust. § 10 a Zákona o ochrane spotrebiteľa a ust. § 3 a nasl. Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov poskytovateľa služieb.
- Zmluvou sa na účely týchto VOP rozumie zmluva o poskytnutí služby, ak nie je výslovne určené inak.
- Objednávka je prejav vôle objednávateľa uzatvoriť zmluvu.
- Službou sa rozumie predmet zmluvy o poskytnutí služby uzatvorenej medzi klientom a poskytovateľom. Služba poskytovaná klientovi poskytovateľom sa rozumie: poskytovanie ubytovacích služieb a s tým súvisiacich služieb klientovi.
- Cena uvedená pri službe je celkovou cenou, poskytovateľ služby si nebude nárokovať od klienta žiadne ďalšie náklady spojené s poskytovaním služby.
Článok 3.
Objednávka a uzavretie Zmluvy
- Právny vzťah založený Zmluvou medzi poskytovateľom služieb a klientom, ak je spotrebiteľom, sa spravuje ustanoveniami Zákona č. 102/2014 Z.z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, pri rešpektovaní Zákona o ochrane spotrebiteľa a zákona č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník (ďalej len „Občiansky zákonník“).
- Zmluva uzavretá medzi poskytovateľom služieb a klientom napĺňa legálnu definíciu zmluvy uzavretej na diaľku v zmysle ust. § 2 ods. 1 Zákona o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov poskytovateľa služieb.
- Právny vzťah založený Zmluvou medzi poskytovateľom služieb a klientom, ktorý nie je spotrebiteľom, sa spravuje ustanoveniami zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník (ďalej len „Obchodný zákonník“) a subsidiárne ustanoveniami Občianskeho zákonníka.
- Zmluvy o poskytnutí služieb sú uzatvorené dňom potvrdenia objednávky klienta zo strany ORAVSKEZATISIE
- ORAVSKEZATISIE si vyhradzuje právo na zrušenie rezervácie a vrátenia finančných prostriedkov klientovi v plnej výške v prípade nečakaných udalostí, alebo ak sa nijak inak nedohodne s klientom.
- Uzatvorením zmluvy ORAVSKEZATISIE ručí poskytnúť klientovi služby v dohodnutom rozsahu a kvalite.
- Klient si objednáva službu u poskytovateľa služby prostredníctvom internetovej stránky poskytovateľa služby www.oravskezatisie.sk , podľa podmienok, ktoré sú obsiahnuté v týchto VOP.
- Charakter poskytovanej služby, jej popis a cena sú uvedené na internetovej stránke www.oravskezatisie.sk .
- Zmluvou o poskytovaní služby sa rozumie Zmluva predmetom ktorej je poskytovanie ubytovacích služieb a s tým súvisiacich služieb klientovi.
- Zmluva o poskytovaní služieb uzatvorená medzi ORAVSKEZATISIE a klientom sa budú riadiť predmetnými VOP. Predmetnými VOP sa budú riadiť aj všetky poskytnutia služieb, ktoré sa uskutočnia medzi ORAVSKEZATISIE a klientom, pokiaľ ustanovenia týchto VOP nie sú výslovne vylúčené konkrétnou zmluvou. V prípade rozporu medzi ustanoveniami zmluvy o poskytnutí služieb a VOP je rozhodujúce to, čo je uvedené v zmluve o poskytnutí služieb.
- Objednanie služby nie je podmienené registráciou klienta na internetovej stránke.
- Dokončenie objednávky objednávateľ realizuje svojim potvrdením „zakliknutím“ na odkaz „Rezervácia“ a následne na odkaz „Rezervovať teraz“. Pred uvedeným úkonom je klient povinný oboznámiť sa s týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami, ktoré sú zverejnené na internetovej stránke poskytovateľa služby, a potvrdiť predmetné oboznámenie svojim potvrdením „zakliknutím“ na odkaz „Potvrdzujem, že som bol/a oboznámený/á so Všeobecnými obchodnými podmienkami zverejnenými na web-stránke www.oravskezatisie.sk .“
- Potvrdením objednávky stlačením tlačidla „Rezervovať teraz“ klient potvrdzuje, že bol oboznámený s vlastnosťami služby.
- Po potvrdení objednávky stlačením tlačidla „Rezervovať teraz“ zašle poskytovateľ služby klientovi e-mailové potvrdenie objednávky s podrobnými informáciami o rezervácii a platobnými údajmi v prípade platby bankovým prevodom.
- V prípade platby bankovým prevodom bude klientovi faktúra vystavená a zaslaná e-mailom po prijatí platby na účet poskytovateľa služby.
- V prípade hotovostnej platby pri nástupe na ubytovanie bude klientovi vystavený doklad o prijatí platby v súlade s platnou legislatívou.
Faktúra (pri platbe prevodom) zároveň slúži ako potvrdenie o uzavretí zmluvy medzi klientom a poskytovateľom služby.
- Klient má možnosť objednania služby aj prostredníctvom sociálnych sietí ( www.facebook.com, www.instagram.com ), pri využití predmetnej možnosti objednania služby kontaktuje klient poskytovateľa prostredníctvom správy, na základe ktorej sa obe zmluvné strany dohodnú na poskytnutí už konkrétnej služby, a na úhrade za poskytnutú objednanú službu, ktorá bude realizovaná podľa čl. 6 Platobné podmienky ods. 1. tejto zmluvy.
- Klient má možnosť objednania služby aj prostredníctvom Externých portálov, na ktorých si klient vyberie konkrétnosti objednávky a úhradu zrealizuje podľa čl. 6 Platobné podmienky ods. 1. tejto zmluvy.
- Poskytovateľ služieb zašle po pripísaní finančných prostriedkov na účet poskytovateľa rezerváciu klientovi podľa jeho zadaných špecifík objednávky.
- V prípade, ak klient zaplatil cenu za službu podľa týchto VOP poskytovateľa a po tomto zaplatení úplne využije službu za ktorú zaplatil platí, že poskytovateľ poskytol túto službu klientovi s jeho výslovným súhlasom. Poskytovateľ klienta poučuje, že vyjadrením tohto súhlasu klient stráca právo na odstúpenie od zmluvy po úplnom poskytnutí služby, ak došlo k úplnému poskytnutiu zaplatenej služby.
Článok 4.
Práva a povinnosti poskytovateľa služby
- Poskytovateľ služby je povinný poskytnúť klientovi informácie, ktoré obdržal riadne a včas.
- Poskytovateľ služby má právo na riadne a včasné zaplatenie ceny od klienta za poskytnutú službu.
- Poskytovateľ služieb si vyhradzuje právo odmietnuť objednávku v prípade, ak sa konanie objednávateľa vo vzťahu k poskytovateľovi služieb javí ako šikanózny výkon práva. Šikanóznym výkonom práva sa na účely týchto VOP rozumie, keď objednávateľ odvolá, resp. stornuje objednávku v dvoch bezprostredne po sebe idúcich časových obdobiach.
Článok 5.
Práva a povinnosti klienta
- Klient bol poskytovateľom služby oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť cenu za poskytnutie služby.
- Klient je povinný zaplatiť poskytovateľovi služby dohodnutú cenu v lehote splatnosti.
Článok 6.
Platobné a dodacie podmienky
- Cenu za poskytnutie služby uhradí klient jedným z nasledovných spôsobov:
- Bankovým prevodom – po vytvorení objednávky obdrží klient všetky potrebné údaje k platbe, vrátane čísla účtu v tvare IBAN a variabilného symbolu.
- Platbou v hotovosti pri nástupe na ubytovanie.
- Cena za službu sa považuje za uhradenú momentom pripísania plnej sumy na účet poskytovateľa služby alebo uskutočnením hotovostnej platby pri nástupe na ubytovanie.
- Poskytovateľ služby sa zaväzuje poskytnúť službu klientovi podľa potvrdenej objednávky zo strany klienta. Služba bude poskytnutá v dohodnutom termíne, s výnimkou výnimočných okolností alebo prekážok na strane poskytovateľa služby. V prípade zmeny termínu sa poskytovateľ zaväzuje informovať klienta najneskôr 5 dní pred plánovaným termínom poskytnutia služby a ponúknuť náhradný termín po dohode s klientom.
Článok 7.
Zodpovednosť Poskytovateľa za poskytnuté služby
- V prípade porušenia akejkoľvek povinnosti ORAVSKEZATISIE nezodpovedá klientovi za jeho ušlý zisk a za skutočnú škodu zodpovedá len do výšky sumy odplaty dohodnutej za poskytnutie služieb podľa jednotlivej zmluvy o poskytnutí služieb.
Článok 8.
Zodpovednosť za škodu
- Poskytovateľ nenesie žiadnu zodpovednosť za škody, ktoré by vznikli klientovi alebo tretím osobám priamo, nepriamo či náhodne v dôsledku alebo v súvislosti s využívaním služby.
- ORAVSKEZATISIE zodpovedá za škodu na veciach, ktoré si Klient donesie do ubytovacieho zariadenia, pokiaľ tieto veci boli prinesené do priestorov vyhradených na ubytovanie alebo boli uložené na mieste vyhradenom na uloženie vecí alebo ich ORAVSKEZATISIE prevzal do úschovy na základe potvrdenia. Za cenné veci prevzaté do úschovy ORAVSKEZATISIE zodpovedá do výšky v súlade s Občianskym zákonníkom.
- Pokiaľ klient dostane k dispozícii miesto na odstavenie vozidla, nevzniká tým žiadna zmluva o úschove. ORAVSKEZATISIE nezodpovedá za akúkoľvek stratu a/alebo poškodenie na pozemku ubytovacieho zariadenia odstavených vozidiel vrátane ich obsahov.
- Poskytovateľ nezodpovedá za škody, ktoré by vznikli klientovi alebo tretím osobám v dôsledku nemožnosti využívania služieb web-stránky alebo v priamej či nepriamej súvislosti s touto skutočnosťou.
- Poskytovateľ neručí za nepretržitú funkčnosť web-stránky, jeho bezchybnú činnosť a zabezpečenie. Zároveň má právo odstaviť web–stránku bez akéhokoľvek upozornenia a uvedenia dôvodu.
- Poskytovateľ nezodpovedá za akúkoľvek škodu, ktorá by mohla byť klientovi spôsobená v súvislosti s používaním služby na web-stránke, ako aj spôsobených jeho nefunkčnosťou, chybovosťou, činnosťou používateľov či z iných dôvodov.
Článok 9.
Odstúpenie od Zmluvy a úprava objednaných služieb klientom
- Odstúpenie od zmluvy (ďalej len „Storno poplatok“) na individuálne rezervácie ubytovania:
- Rezerváciu je možné zrušiť bez storno poplatku najneskôr 7 dní pred príchodom do 16:00 hod.
- V prípade zrušenia rezervácie po tomto termíne alebo ak sa hosť nedostaví, účtujeme storno poplatok vo výške 100 % ceny za 1 noc.
- Zníženie počtu nocí, osôb alebo iných služieb je možné bez poplatku v tomto rozsahu:
- 30 až 22 dní pred príchodom – zníženie do 20 % celkovej hodnoty rezervácie.
- 20 až 7 dní pred príchodom – zníženie do 10 % celkovej hodnoty rezervácie.
Zníženie v neskoršom termíne už podlieha individuálnemu posúdeniu a môže byť spoplatnené.
- ORAVSKEZATISIE je oprávnená kedykoľvek odstúpiť od uzavretej zmluvy a to zaslaním písomného oznámenia o odstúpení od predmetnej zmluvy klientovi:
- V prípade, že ORAVSKEZATISIE nemôže poskytnúť dohodnuté služby z dôvodu prípadu vyššej moci.
- V prípadoch, keď poskytnutie dohodnutých služieb klientovi v ubytovacích priestoroch klient ohrozuje alebo poškodzuje dobré meno ubytovacieho zariadenia ORAVSKEZATISIE a/alebo narúša a/alebo ohrozuje riadnu prevádzku alebo bezpečnosť zariadenia.
- Ak dôjde k omeškaniu s platbou zo strany klienta podľa zmluvy uzatvorenej s ORAVSKEZATISIE
- Ak dôjde k porušeniu zo strany klienta týkajúceho sa ktorejkoľvek nepeňažnej povinnosti prislúchajúcej klientovi z uzavretej zmluvy a nedôjde k napraveniu porušenia tejto povinnosti v primeranej lehote, ktorú mu ORAVSKEZATISIE určí vo výzve na nápravu.
- Odstúpením od zmluvy zanikajú všetky práva a povinnosti všetkých zmluvných strán z uzavretej zmluvy okrem nárokov na náhradu škody a nárokov na zmluvné pokuty.
Článok 10.
Ostatné dojednania
- Nájdené veci ubytovaného klienta sa posielajú späť hosťom len na ich žiadosť. Uskladňujú sa u poskytovateľa služby v najdlhšej lehote dva mesiacov. Po uplynutí tejto lehoty sa predmety, ktoré majú zjavnú hodnotu, odovzdajú príslušnému orgánu verejnej správy, ostatné je ORAVSKEZATISIE oprávnená zlikvidovať.
Článok 11.
Doručovanie
- Všetky písomnosti týkajúce sa právnych vzťahov založených medzi ORAVSKEZATISIE a klientom sa doručujú:
- E-mailovou komunikáciou,
- osobne,
- poštou,
- treťou osobou oprávnenou doručovať zásielky.
- Pokiaľ nie je alebo nebolo výslovne písomnou formou dohodnuté inak doručovanie písomností týkajúcich sa akýchkoľvek právnych vzťahov založených medzi ORAVSKEZATISIE a klientom sa vykonáva na adresu, ktorá je zapísaná v príslušnom registri ako ich sídlo prípadne na adresu trvalého pobytu klienta alebo na adresu, ktorú klient uvedie ako korešpondenčnú adresu. ORAVSKEZATISIE a klient sú povinní si navzájom oznámiť zmenu adries, a to bez zbytočného odkladu. Zásielka obsahujúca písomnosť sa považuje za doručenú dňom, keď bola odosielateľovi vrátená, i keď sa adresát o tom nedozvedel. Zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak ju pošta vráti odosielajúcej zmluvnej strane ako nedoručiteľnú, hoci odosielajúci účastník vzťahu ju doručoval na adresu druhého účastníka vzťahu určenú v súlade s ustanoveniami týchto VOP alebo ich dohody. Zásielka sa považuje za doručenú aj v prípade, ak adresát prevzatie zásielky odmietol. Toto ustanovenie platí a je účinné a záväzné aj po ukončení zmluvného vzťahu až do vysporiadania všetkých záväzkov vzniknutých z uzavretej zmluvy alebo na jej základe.
Článok 14.
Záverečné ustanovenia
- Poskytovateľ služby si vyhradzuje právo na zmenu týchto VOP. Povinnosť písomného oznámenia zmeny v týchto VOP je splnená umiestnením na internetovej stránke poskytovateľa služby.
- Tieto VOP predstavujú nevyhnutnú súčasť zmluvy medzi poskytovateľom služieb a klientom, pričom akýkoľvek odklon od predmetných ustanovení je možný len po vzájomnom písomnom dojednaní zmluvných strán.
- Zmluvy o poskytnutí služieb uzavreté prostredníctvom elektronického obchodu sa spravujú príslušnými ustanoveniami zákona č. 22/2004 Z. z. o elektronickom obchode, zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa, zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov, ako aj zákona č. 40/1964 Z. z. Občiansky zákonník a týmito VOP upravujúcimi podrobnosti pri ich uzatváraní a realizácii. Všetky zmluvné vzťahy medzi poskytovateľom služieb a klientom ako objednávateľom sú uzatvorené v súlade s právnym poriadkom Slovenskej republiky. V prípade, ak nie je zmluvnou stranou spotrebiteľ, riadia sa právne vzťahy neupravené týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami zákonom č. 513/1991 Z. z. Obchodný zákonník, v platnom znení.
- Tieto VOP nadobúdajú účinnosť voči klientovi odoslaním záväznej elektronickej objednávky zo strany klienta.
- Klient zaškrtnutím políčka pred odoslaním objednávky potvrdzuje, že si tieto Všeobecné obchodné podmienky prečítal, porozumel ich obsahu a v celom rozsahu s nimi súhlasí.